چهارشنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۸۵

تپش2 و فرکانس جدید


شبکه تلویزیونی تی 2 یا همان تپش 2 روی 1 فرکانس جدید در ماهواره هاتبرد و آتلانتیک برد پخش میشود .چون ماهواره آتلانتیک برد در ایران بیم درستی ندارد من تنها به فرکانس جدید این کانال در هاتبرد بسنده میکنم
.
Tapesh 2 (U.S.A.) broadcasts in DVB-S Clear on 11411.00MHz, pol.H SR:27500 FEC:5/6 SID:14217 PID:2949/2950 Farsi.

سه‌شنبه، بهمن ۱۰، ۱۳۸۵

PRESS TV


شبکه ای به نام پرس تی وی بزودی پخش خود را آغاز خواهد کرد.این شبکه به مانند العالم و خبر جزو شبکه های خبری جمهوری اسلامی خواهد بود منتها به زبان انگلیسی.این شبکه قصد دارد از واقعیتهای انقلاب و حرمت خون شهدا!!!دفاع کند.این کانال برعلیه جو خبری مقابل ج ا ا خواهد بود.این شبکه را فعلا به صورت تست میتوانید بر روی عربست یا بدر چهار و فرکانس زیر ببینید.شروع برنامه های پرس تی وی از حدود سه ماه دیگر خواهد بود.
12054
27500
4/3
ver

شنبه، بهمن ۰۷، ۱۳۸۵

چند خبر:پی دی اف...حم تی وی...پرشین تی وی

با درود...شبکه پی دی اف به صورت تست بر روی فرکانس 12265 هاتبرد با سیمبل ریت 27500 شروع به کار کرد
اطلاعیه شبکه جم تی وی انگلیس:TEST PROGRAMS START 1ST FEB 2007 12.00 UK TIME AND 15.30 IRAN TIME
TEST PROGRAMS START 1ST FEB 2007 12.00 UK TIME AND 15.30 IRAN TIME

Tel :+44 (0)20 7935 6770
Fax:+44 (0)20 7935 6621

************************************************************************************

و بالاخره اینکه بجای شبکه کی پلاس رومانی که فیلمهای قدیمی بلوک شرق سابق را پخش میکرد شبکه پرشین تی وی جایگزین شد...

PITV - Persian International TV Iran General Globecast Clear 10713 261 271 far 270 131 2007-01-26

جمعه، بهمن ۰۶، ۱۳۸۵

goodbye arya tv!!!!


شبکه جهانی آریا با یک خداحافظی زود هنگام بیینندگان خود را مواجه کرد.این شبکه به مدیریت بیژن پردیس حدود 4 ماهی به صورت تست و با این مژده که شبکه ای حرفه ای!!!!!!!!!!و با تولیدات داخلی متنوع خواهد بود شروع به کار کرد و بالاخره حدود 1 ماه پِش برنامه های خود را آغاز کرد ولی از وعده ها خبری نبود...و بالاخره طی اطلاعیه ای این شبکه اعلام کرد که |خش برنامه های خود را به تعویق خواهد انداخت و بزودی تنها در اینترنت پخش خواهد شد و پس از حل مشکلات خود دوباره به صورت 24 ساعته پخش خواهد شد.واقعا که تلویزیون داری کار هر کسی نیست.

سه‌شنبه، بهمن ۰۳، ۱۳۸۵

حمید شبخیز و برنامه نوروز 86




حمید شبخیز را به جرات میتوان یکی ارمعروفترین و محبوبترین شومن ها یا مجریان تلویزیون برشمرد چرا که بسیارخاکی و همانند مردم صحبت میکند و حتی طبق آمارتعداد زیادی ازمردم ساعتها حتی پای صحبتها شوخی ها و درد دلهای وی ساعتها را سپری میکنند.
در عین حال وی منتقدین زیادی نیز در روبرو دارد و از وی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی!!!!و کسی که در کار رسانه زیاد به برنامه سازی اهمیت نمیدهد و یک رسانه دار بی سلیقه و....انتقاد میکنند.
حال اینکه همین منتقدین یا در بعضی موارد دشمنان وی که کم هم نیستند در پای برنامه های وی زمان و روز و شب را سپری میکنند و در گوشی بگم:)شاید لذت هم میبرند)
به هر حال برنامه های حمید شب خیز مخصوصا برنامه های عید نوروز این شبکه بیینندگان میایونی خود را دارند و مژده اینکه امسال برنامه های سه شبکه آی تی ان حال و هوای خاص خود را دارد و پیش بینی میشود امسال برخلاف سال گذشته گوی رقابت را ازتپش برباید.امسال برنامه های نوروزی شبکه های ایران یعنی آی تی ان...لایو و پن با کارگردانی هنرمند نامدارایران
فرزان دلجو با نمایشهای کمدی فراوان و هنرمندان نامی ایران و دکورها و برنامه های پررنگ و زنده وپرخرج خواهد بود.از همه شما عزیزان برای دیدن این برنامه ها دعوت میکنم

پنجشنبه، دی ۲۸، ۱۳۸۵

تلویزیون ایران .باز هم حادثه.....

تلویزیون ایران باز هم حادثه .....ببخشید 2 تن از مجریان زن خود را از دست داد.
بله در سال میلادی که گذشت حمید شبخیز مهناز پاکروان مجری و برنامه ساز زیبای خود را به دلایل شخصی (که البته در باره علت آن بعدا صحبت میکنیم) را از دست داد ولی گویا این مورد مورد آخر نبود چرا که در آغاز سال 2007 میلادی پریسا آقائی فر مجری زیبا روی برنامه دهکده جهانی هم به جمع مجریان زن فراری از این تلویزیون پیوست....ظاهرا این فرار به علت ادامه تحصیل عنوان شد ولی خبرها حاکی از بستن قرارداد با یکی ازتلویزیونهای لس آنجلس بود
و بالاخره مجری آخر کسی نبود جز ژاکلین دردریان دختر بزرگ زنده یاد ویگن و یکی از ترانه سراهای بنام ایرانی.وی که برنامه های تلویزیونی خود را با آلبوم شکوفه های ایران در همین تی وی آغاز کرده بود به جرات یکی از پر بییننده ترین و با احساسترین برنامه های آی تی ان را داشت ولی طبق اعلام آقای شبخیز وی به خاطر تنوع و کمی استراحت از این تلویزیون خداحافظی کرده و ممکن است در تلویزیونی دیگر ظاهر شود.ولی وی هفته گذشته در تلویزیون اندیشه در کنار آقای کاردان ظاهر شد و در آخر پرویز کاردان رسما از وی برای همکاری در این تیوی تقاضا کرد...
البته بجز ژاکلین احتمالا خروج زیبا رویان آِی تی ان صحبتهای بیماران روانی رسانه های خارج از کشور مهران عبد...و شهرام اصلانی در مورد زنان و روابطشان!!!!!با شبخیز صورت گرفته است.

سه‌شنبه، دی ۲۶، ۱۳۸۵

آيشواريا با پسر آميتا باچان عروسی می کند




روز يکشنبه، 14 ژانويه، مراسم نامزدی "آيشواريا رای" و "آبيشک باچان"، دو بازيگر نامی سينمای هند برگزار شد. منشی خانم رای، که پيش از وارد شدن به حرفه بازيگری عنوان ملکه زيبايی جهان را کسب کرده بود، به بی بی سی گفت که اين مراسم در منزل اين ستاره پرطرفدار سينمای بالی وود در شهر بمبئی برگزار شده است. اعلام اين خبر به داغ ترين خبر اخير در اين رابطه در رسانه های هند پايان داده است.


نقل ازمجله تايم

جمعه، دی ۲۲، ۱۳۸۵

تلویزیون پارس و آتلانتیک برد3


طبق خبرهای رسیده شبکه سیاسی پارس همانطور که قبلا اعلام کرده بودیم در تکاپو برای رسیدن به ماهواره هاتبرد هم اکنون در ماهواره آتلانتیک برد3 مشغول پخش آزمایشی میباشد.ماهواره ای که از لحاظ جغرافیایی و تعداد بییننده و کانالهای موجود چندان فرقی با ماهواره تله استار12 ندارد.طبق اعلام سایت ایرانست برای تماس با مدبر این شبکه آقای شجره و همراهان و ترغیب مدیران برای آمدن به هاتبرد نه ماهواره ای ضعیفتر از تله استار!!!با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.در ضمن فرکانس این کانال در آتلانتیکبرد3 از قرار زیر است:
freq:12711
SR: 30000 POL:HOR FEC:1/2
شماره دفتر پارس: 0018188815800 شماره های استودیوی پارس: 0018188815330 0018188813030
با سپاس از سایت ایرانست

شنبه، دی ۱۶، ۱۳۸۵

NO GOOD TV

برای دیدن تیزر تبلیغاتی این شبکه روی خطوط بالا کلیک کنید

شبکه تلویزیونی جدیدی از آمریکا به نام ان جی تی وی از ماه فوریه به روی ایر خواهد رفت.این شبکه که مدیران و صاحبان این شبکه ایرانی هستند در مورد حرفهای نگفتنی و زده نشده در رسانه های جهان در باره هنرمندان و سیاستمداران دنیا و مخصوصا آمریکاست.این شبکه شبکه ای جهانیست و به زبان انگلیسی خواهد بود.ولی از نوع پخش و ماهواره مورد نظر این شبکه اطلاعی در دست نیست.اطلاعات بیشتر را بزودی به شما عزیزان و همراهان خواهیم داد.

خود بازنشستگی دو مجری برجسته رسانه های خارج از کشور

سعید قائم مقامی مدیر و مجری رادیو سیاسی صدای ایران و مانوک خدابخشیان مجری دیرینه رادیو تلویزیون ملی ایران ان آی تی وی ومجری ورزشی تپش3 در برنامه هایی جداگانه اعلام کردند که بزودی از کار مدیا خود را بازنشست خواهند کرد.مانوک خدا بخشیان که هم اکنون از طریق برنامه رنسانس در شبکه تصویر ایران برنامه اجرا میکند اعلام کرد به علت خستگی و مشکلات شخصی تا اطلاع ثانوی از اجرای برنامه رادیو تلویزیونی خودداری خواهد کرد.سعید قائم مقامی هم اظهار امیدواری کرد که بزودی به کار اصلی خود باز خواهد گشت.
به امید بازگشت این مجریان برجسته و ایران دوست

پنجشنبه، دی ۱۴، ۱۳۸۵

ماهواره در خانه‌های گلی




sat dish

«مشهدی محمد» که در روستای «معمویی» در 1300 کیلومتری تهران زندگی می کند به جز خانه کاه گلی،زمین کشاورزی،10 گوسفند و چند مرغ، یک دیش ماهواره هم دارد.

ماهواره ای که دو سال پیش در شهر با یک یخچال 12 فوت قدیمی آزمایش که امانت دست یکی از فامیل هایش داشت عوض کرد و بعد با اتوبوس به روستا سوغات آورد. سوغاتی که به سه شبکه تلویزیونی او 600 کانال اروپایی، ایرانی و ترکی را هم اضافه کرده است.

اهالی، ديش های خود را به سمت قبله قرار می دهند تا بتوانند (ماهواره های) اروپا، ترکيه و کانال های ايرانی را بگيرند.

عليرضا هاشمی
معروف به «علی ماهواره»

او که شوهای جديد ايرانی را از شبکه «PMC» دنبال می کند، می گويد: «روزی چند ساعت بعد از برگشت از مزرعه، برنامه های ماهواره بخصوص کانال های ايرانی را تماشا می کنم.»

اما «مشهدی محمد» تنها یکی از 200 نفری است که به گفته او در روستای هزار نفری آنها تماشاگر شبکه های ماهواره ای هستند.

طی چند سال گذشته و بعد از استقبال مردم در شهرهای بزرگ از برنامه های ماهواره ای، این وسیله به شهرهای کوچک و بعد به روستا ها راه یافت. روستاهایی مثل «معمویی»، «چهل چشمه»، «شعله»، «اسفندیار»، «اخترآباد»، «کرزسفید» و بسیاری از روستاهای دیگر.

اکرم ملکی، اهل روستای «کرزسفید» که چند ماهی است دیش ماهواره به خانه اش راه یافته، می گوید: «برنامه های ماهواره ای این روزها بیشتر از برنامه های تلویزیونی در روستا بیننده دارد. ماهواره "کلاس" دارد و بسیاری از اهالی از پیرمرد 60 ساله تا بچه های کوچک، برنامه های ماهواره را نگاه می کنند.»

مثلا احمد، شوهر اکرم به فوتبال های زنده، الهه، دخترش و خود او به شوها و کانال های ایرانی و مصطفی، پسرش به کارتون هایی که از ماهواره پخش می شوند علاقه دارند.

مصطفی می گوید:«ماهواره کارتون های جدید پخش می کند.»

باگسترش ماهواره دربین اهالی روستاها آن ها خود به متخصصان کانال یابی که این روزها در شهرهای بزرگ همچون تهران شغلی مجزا محسوب می شود هم تبدیل شده اند.

Sat Dish in Villages

علیرضا هاشمی که در بین فامیل خود و اهالی روستایش به «علی ماهواره» معروف شده یکی از این متخصصان است. او می گوید:«اهالی با جابه جایی دیش ها به راحتی کانال های مختلف را تنظیم و از برنامه های مختلف استفاده می کنند. مثلا آن ها دیش های خود را به سمت قبله قرار می دهند تا بتوانند اروپا، ترکیه و کانال های ایرانی را بگیرند.»

او که ماهواره اش بیش از 700 کانال را می گیرد و از بین آن ها 40 کانال را به خاطر آن چه خود «برنامه های لختی » می خواند بسته است، می گوید: «در بین اهالی برنامه های مختلف مثل شو، رقص، فیلم و برنامه های زنده مثل فوتبال، هوادران زیادی دارد. همچنین بیشتر جوان ها هم با وجود انکار، برنامه های شبکه های لختی را دنبال می کنند.»

ديش ماهواره در مرغدانی

دیدن و استفاده از ماهواره در روستا ها مخفیانه است. اهالی روستا همچون ساکنان شهرها دیش های خود را بالای پشت بام ها یا روی بالکن ها قرار نمی دهند. بلکه از راههای مختلف برای مخفی کردن آن استفاده می کنند.

مثلا «مشهدی محمد» در روستای «معمویی» دیش خود را در مرغدانی خانه و محمد اکبری که در روستای چهل چشمه زندگی می کند، دیش ماهواره اش را بین گل های بلند آفتاب گردان مزرعه مخفی کرده است.

اگر ماهواره ام را بگیرند و جریمه ام کنند مجبورم چند تا از گوسفندهایم را بفروشم تا بتوانم جریمه را بدهم.

مشهدی محمد
ساکن روستای معمويی

اکبری که از مزرعه 500 متر سیم تا خانه کشیده می گوید: «برخی از اهالی ماهواه را بد می دانند و آن را "حرامی" می خواننند و اگر بفهمند که ماهواره دارم ممکن است به پاسگاه خبر دهند.»

علی عرب، ریش سفید روستای «عباس آباد» یکی از کسانی است که ماهواره را بد می داند. او می گوید:«برنامه های ماهواره پر از حرامی و رقص است و برکت را از سفره های اهالی برده.»

بسیاری از اهالی روستاها هم جز اینکه ماهواره را «حرامی» می دانند معتقدند که ماهواره درلباس پوشیدن و رفتار آن ها تغییر ایجاد کرده است.

معصومه خدابخشی که در روستای «زرنون» زندگی می کند می گوید :«بسیاری از جوانان روستا موها و لباس های مدل ماهواره ای دارند و حتی در عروسی ها بیشتر از رقص های محلی، تکنو با مدل آرش و خواننده های لس آنجلسی دیده می شود.»

البته تماشای ماهواره در روستا زیر نظر مستقیم پدر خانواده و معمولا با حضور او انجام می شود. در روستاها معمولا کودکان و به خصوص دخترها اجازه دیدن ماهواره بدون حضور پدر و یا برادر بزرگ خود را ندارند.

sat dish

زهرا، دختر جوان 25 ساله که ماهواه خانه آن ها بیش از 500 کانال را می گیرد،می گوید: «دخترها تا زمانی که شوهر نکرده اند اجازه ندارند تنهایی ماهواره ببینند و معمولا به همراه خانواده ماهواره تماشا می کنند.»

او می گوید:«دیدن ماهواره مثل برگزاری مراسمی است که باید اعضای خانواده دور هم جمع شوند.»

اما تماشای ماهواره طی ماه های گذشته و با شروع طرح جدید جمع آوری آنتن های ماهواره در روستاها همچون شهرها با نگرانی همراه بوده است. نگرانی که باعث شده محمد اکبری به فکر فروش ماهواره ای بيفتد که در مزرعه مخفی کرده بود. او می گوید: «ماموران نیروی انتظامی چند روز پیش در روستای گیل آباد که چند کیلومتر با ما فاصله دارد ماهواره 25 نفر را ضبط کردند.»

نیروی انتظامی طبق قانونی که در سال 1373 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و داشتن و استفاده از ماهواره در ایران را ممنوع کرده به ضبط دیش ها اقدام می کند.

«مشهدی محمد» هم می گوید: «اگر ماهواره ام را بگیرند و جریمه ام کنند مجبورم چند تا از گوسفندهایم را بفروشم تا بتوانم جریمه را بدهم